Lantbruksdjur praktik, vecka 2 av 4

Hejsan!

Vilken härlig morgon! Jag vet inte vad det är med hösten, men jag känner mig nästan nyförälskad. Allt är så fint ute, träden så färgglada och luften härligt krispig!
Sitter typ och ler ut genom bussfönstret. Jag kan vara lite påverkad av kaffet jag druckit, men åh vad hösten är underbar! (Haha försök föreställ er mig på någon starkare substans än kaffe, för allas säkerhet så bör jag nog aldrig testa!)

En tidig morgon på gården häromdagen

 
Ytterliggare en vecka har gått på kogården. Och jag har fått tagit mer ansvar denna vecka. Medicinerat och tagit flera mjölkprover själv, var av en var riktigt knepig då kossan hade bestämt sig för att få in en riktig kospark på antingen mina armar, huvud eller ben. Jag vann, bara så ni vet!

En rolig händelse var när jag fick vara med och dra ut en kalv som alla trodde var död. Men när jag fick fram kalvens nos, och lyckades göra rent näsborrarna, så andades den. Då blev det bråttom att få ut den. Två stycken drog, och jag lirkade ut huvudet.

Den nyfödda pluppisen!

 
Kram <3
 

Kommentarer
Postat av: norrbotten emmish

hehe va söt och vackert de var på himlen den första bilden

Ha en fin fredag

2015-10-09 @ 09:54:37
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0