Halloween 2015

Hej! 
 
En vecka på labb-praktiken på SVA har gått, och jag är jättenöjd. Vi får ta del av arbetet på alla olika avdelningar (tex. Patologi, bakteriologi epidemiologi osv). 
Jag var kanske mest imponerad av obduktionsalen som var så fin, ljus och ren. Inte riktig som i Budapest.. 
 
Det är kul att se denna del av jobbet, dels för att som veterinär kan du välja att jobba med helt andra saker än att stå på klinik och ta emot patienter och dels för att det underlättar i arbetet på klinik när du vet exakt vilka prover och papper som ska skickas för att de ska göra en bra analys av det hela. 
 
Jag pendlar till Uppsala varje dag, och så sover jag hos Lisa i Stockholm. Det fungera toppenbra! 
 
Igår var jag på kattutställning under dagen med mamma. Både Nattis och Ala skötte sig så bra! Blev flera rosetter hem *stolt kattmamma*
Nattis fick en ny koja, för hon hade inte fått en födelsedagspresent än (fyllde 5 år!)
 
På kvällen var det Halloween firande. I år hade jag bestämt mig för att vara något läskigt, så det fick bli ett skelett! Målade ansikte och händer, vilket tog sin lilla tid. 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0