Weekend in Sweden

Halloj!
 
Förra veckan hade jag epi-midterm, och det gick förvånadsvärt bra. Kändes lättare denna gång! Men tills nästa (och sista) epi-midtermet ska jag se om jag vågar vara lite mer modig. Man får nämligen något som kallas "negative marking" på provet, detta innebär att varje felsvar du gör får du minuspoäng för, så om du inte är säker så är det bäst att inte svara alls. Jag har haft en enda fråga fel varje gång, vilket betyder att jag inte chansar alls - jag tar de jag kan och lämnar resten. Nästa gång ska jag chansa lite mer!
 
Direkt efter provet åkte jag hem och packade väskan, tog bussen till flygplatsen och sedan flyget hem till Sverige. Det kändes skönt!
Möttes av ett helt gäng med söta kattungar, och finaste Nattis såklart. De är så söta så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. 
De har verkligen bara två lägen, 100% bus i någon timme och sedan tvärslocknar de. 
 
 
Fick besök av Nattis uppfödare också, som ville titta på sin avkomma och såklart de söta kattungarna.
Nattis fick en kudde med kattmynta i, som hon blev helt tokig i!
 
Träffade Lisa två gånger när jag var hemma, en gång för filmkväll hos mig och en fika i stan. 
 
Cafe 60 heter det, om jag inte minns fel, och de har hur mycket bakverk som helst, och hur många te-sorter som helst! 
 
Hann rida också! :D Blev en barbackeritt och en lite längre runda med Camilla och Ann-Charlotte. 
 
 
Hästarna släpptes i deras riktiga vinterhage, som de inte fått stå i sedan mamma bröt benet. Och oj vad lyckliga de blev. De hoppade och skuttade som kossor som just fick komma ut på grönbete.
 
Fylla mat till hästarna är som ett gympass, fast det luktar godare och du får faktiskt någonting gjort (mer än träningen då).
 
 
Det var en toppenbra weekend hemma! 
 
När jag kom tillbaks till Budapest så hade vi fått en ny liten familjemedlem, chinchillan Hermione. Vi tyckte att temat "magicians" var bra, så nu har vi Hermione och Houdini.
Se så söt!
 
 
Och våren har kommit till Budapest, sol och blommor tittar fram. 
Sol på balkongen, snart kan man börja sola :D
 
Christian och jag tog en promenad till parken, för att mata gräsänderna med gamla pepparkakor.
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0