Njuta av tiden

Hej!
 
Solen är här och det är 15 grader ute! Våren gör mig alltid på extra gott humör, hur mycket jag än älskar vintern och all snö. 
 
Idag var det fotografering på skolan, en ungersk man som inte kunde ett ord engelska instruerade hur man skulle sitta och titta och röra på huvudet - jaja det blev väll skapligt bra. 
 
Christian och jag innan fotograferingen
 
Snart är min förkylning över, jag kan känna att jag är på bättringsvägen (kan också vara för att jag gått över till att använda nässpray.. i alla fall..). 
 
Åt lunch på Fruccola här om dagen, älskar salladsbuffér!
 
På tal om andra mumsigheter så har vi lär oss att göra korv i Food hygiene practicalen (fråga inte..), och igår fick vi smaka på vår egen lagade korv. Två saker insåg jag under göra-egen-korv-processen: 1. vår korv blir inte alls lika smakrik och fin som den i affären, 2. korven i affären är så sjukt konstgjord och tillfixad med extra tillsatser att det inte är sant. 
De två nedersta korvarna till exempel, den till vänster är köpekorven, och den till höger är hur vår blev... inte specielt aptitlig..
 
Jaja, den blev godkänd ;)
 
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0