Misslyckad skift-vecka och Graduation-känsla

Hej!
 
Denna vecka var egentligen min shift vecka, men då skolans stordjursklinik Ullö fick in en smittsam sjukdom och blev satt i karantän, fick jag fortsätta som vanligt med lektioner. Undrar om jag kommer behöva ta igen alla mina skift nu? Bökigt det blev! Jobbigt med sjuka djur sådär ;)
 
Jag hann med en dag på Ullö i alla fall (och lyckades såklart glömma kvar min jacka som nu är i karantän området...). Vi fick in en lite rolig patient, en alpacka. De är bra söta, och denna var väldigt trevlig och spottade inte på oss. 
 
 
I helgen var Mari, Christian och jag och spelade biljard. Jag måste säga att jag blev lite imponerad av mig själv, jag lyckades faktiskt få in flera bra träffar. Mari och jag spelade mot Christian och var väääldigt nära att vinna. 
 
 
Därefter gick vi till pub/festlokal där flera klasskompisar redan infunnit sig. Härlig kväll som avslutades på McDonalds. Jag har inte riktigt förstått grejen med att äta när man varit ute och druckigt, alla verkar ha sådant sug efter onyttig mat och jag känner inte alls för det. En glass går alltid i (eller vad säger du Daniel :P), men annars nej!
 
Lilla Hermione trivs, jag tycker hon växer och blir mer modig för varje dag. Och Houdini var hos veterinären i fredags och blev av med kulorna ;). Imponerande hur pass "lätt" det är att kastrera även de mindre djuren nu.
Han verkar ha tagit operationen bra i alla fall, så snart kan vi släppa ihop dem. Haha så fort en tjej kommer in i huset så blir killen av med "manligheten", bildligt talat.
 
Nyss hemkommen från operation:
 
Hermione på rymmen och fångad efter att jag krälat runt på golvet i 15 min! 
 
I morgon är det graduation för årskursen över oss. Det är en graduation i mars och en i juli (om man ligger efter med examerna). Så om ett år är det vår tur! Christian och jag är bjudna på middag hos Myra (en libanesisk tjej som går ut nu), och sedan ska vi på efterfest på Hilton hotel i Budapest castle district, fancy fancy! Ska bli riktigt kul!
 
Denna vecka och nästa är det fotografering för oss, då ska vi ta bilderna som kommer att hängas upp på en tavla någonstans i skolan. Galet! Det är nära slutet nu alltså!
Men jag såg att 5e års studenterna i Sverige redan har haft sin avslutningscermoni osv, hur orättvist är inte det? Så jag antar att de får ha praktik och skriva thesis nu... vi har det inte lika bra. 
 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0