Kattungar, Budapest och skift

Hej! 
 
Sitter inne på skolans ICU (intensive care unit), är på nattskift till i morgon klockan 8. Det är få saker som provocerar mig så mycket på denna skola som denna klinik. Tro mig, det finns mer att bli provocerad av, men man liksom vänjer sig. Men detta system är så värdelöst. Dessutom är jag med en grupp med bara ungrare. I början försöker jag alltid motbevisa dem, eftersom de flesta tror att vi internationella studenter är helt tafatta, och kämpar på för att visa att jag kan minst lika mycket som dem. Men sen blir jag less, när de ändå inte pratar engelska, läraren går igenom allt på ungerska och de dåliga systemet bara gör mig frustrerad. Då sätter jag mig ner och slutar hjälpa till, som en tjurig 3 åring. Precis som de säkert förväntar sig. En härlig ond cirkel helt enkelt. 
 
Nu till något roligare! Nattis har fått bebisar! 3 stycken charmtroll blev det! Så underbart fina! Jag såg hela födseln, för Nattis väckte mig vid 4.50 på morgonen och och talade om att nu var det dags. Ska bli kul att se dem snart igen. 
 
Några timmar gamla
 
En dag gamla
 
Vill bara hem och gosa med dem! Den här exmamensperioden går ändå åt skogen, och jag är så utsliten fysiskt och psykiskt att jag behöver "kurera" mig i typ en vecka. 
Idag höll jag på att ramla ihop för jag är så trött, plus att jag tagit smärtstillande mot min nacke som jag inte tål. Värk och värktabletter är lite som att välja mellan pest eller kolera för mig. 
 
Tur att jag har Christian, som gjorde en Libanesisk lunch till mig idag. 
 
Och så går jag runt i min nya pyjamas, som jag fick av honom. Den är supermysig! 
Perfekt julklapp! Fick en fin klänning av hans familj också
(vet att hans mamma tycker jag passar i svart - pågrund av mitt blonda hår) 
 
Nej nu ska jag gå och titta på listorna för nattens jobb och se om jag kan göra någon nytta! 
 
Kram och god natt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0