Bonde-drömmar

Hej!
 
Det har varit en händelsrik helg (veckoslut). I torsdags var jag på en kogård där de hade 1600 mjölkande kossor. Helt galet stort! Men det var väldigt fint och välskött måste jag säga :) 
Vi övade rectal examination och inseminering, kul som sjutton! För första gången så kände jag att jag inte var helt lost där inne i ko-rumpan, hehe.. Så för er som är lite känsliga kan jag ju varna för bilderna längre ner. 
 
Kalvarna i sina små fållor
 
Så göllig!
 
Ko som just håller på att kalva
 
Nyfödd plutt
 
När jag gick runt bland alla kossor på gården så slog det mig "varför är jag inte bonde!? Det är ju här jag vill vara!". Min dröm är verkligen att ha min egna lilla gård, jag vill se dessa vackra varelser runt mig hela tiden! 
Men veterinär är väll inte så tokigt det heller! 
 
Mjölkningsutrustningen, väldigt avancerade grejer som är helt styrda av ett datorprogram som registrerar vilken kossa som står vid vilken mjölkmaskin och anpassar det därefter. 
 
Rectal examination, mycket fokuserad..
 
 
Jag är så sjukt kort, så om jag ska jobba med kossor kommer jag nog ta med mig en liten pall runt!
 
Ultraljud, en klump med ben, det är bebisen det!
 
Så, nog med farm-bilder! Jag hade det i alla fall jätteroligt!
 
När jag kom hem var det bara att duscha av sig och sedan ut på middag med Christian som fyllde år. 
 
Mat och drinkar på Fridays
 
När vi kom hem så hade Miltos och jag planerat överaskningsfest, så efter en stund kom ett helt gäng och knackade på dörren. Vi spelade kortspel och hade trevligt! Väldigt lyckat! Men glömde såklart att ta kort..
 
Igår var det fullt fokus på plugg, har ett midterm kvar och sen börjar alla finals! Puh! 
Senare på kvällen var jag på födelsedagmiddag för Ellinor på Tom George (en resturang som jag helt missat), toppengod mat och trevliga människor att sitta och snacka med. 
 
Idag blir det plugg igen!
 
Kram på er <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0