Zoo, smoothies and surgeries

Halloj!
 
Nu har jag påbörjat min andra (och sista) shift vecka. Är nu på obstetrics department, som har hand om kastrering, sterilisering, kejsarsnitt och andra operationer relaterat till reproduktion och reproduktionsorganen. Det är kul när man får hjälpa till - såsom att intubera och sätta kanyl, och även att titta på operationerna (även om man efter 8 kastreringar börjar bli lite sådär smått ointresserad..)
 
Pågående kastrering
 
Jag pluggar lite innan jag bytt om från mina scrubs (arbetskläder?)
 
 
Har shift tillsammans med en tjej som bor i samma byggnad som mig, Karoline. Hon har en lägenhet på översta våningen, och i fredags blev jag dit bjuden för lite drinkar. Vi satt ute på hennes balkong och drack egen lagade smoothies (med alkohol i då ;) ). 
 
Dörren ut till balkongen
 
Utsikten
 
 
Trevligt sällskap
 
Lördagen... städdag i lägenheten! Ommöblerat i gästrummet och gjorde en riktig storstädning! På kvällen gick Christian och jag till Hardrock café, tror det får bli en till kväll där!
 
Söndagen tillbringades på Budapest zoo. Har varit där en gång tidigare, veckan innan jag började 1an. 
Tycker det är ett okej zoo, men skulle önska större burar till djuren och skyltar på engelska.
 
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0