Verklighetens "the nightshift"

Hej!
 
Är ledig idag, och ligger i sängen och tittar på en av mina nya serier "the nightshift". Resten av klassen är på clinical day idag, och jag skulle egentligen vara med min grupp på Ullö. 
Men med de nya skift reglerna som säger att efter ett nattskift är man helt ledig dagen efter så blir det sängen och soffan för mig idag. 
 
Att vara på skolan nattetid är en speciell känsla, nästan lite kusligt tycker jag. Platser som brukar vara fyllda med massor av människor (museum, skolor, köpcentrum) blir så obehagliga när det är mörka, tysta och tomma. 
 
Kliniken utifrån
 
Och en liten hund låg på isoleringen, vilket är i en annan byggnad. Med snabba små steg sprang jag fram och tillbaks från kliniken och isoleringen, med nycklar i handen eftersom allt är låst. 
 
En av dessa blåa järndörrar går till isoleringen. 
Och inne i byggnaden är det gamla, fallfärdiga kaklade väggar med stora glasfönster till varje rum och läskiga uråldriga operationsbord. 
 
Mitt schema för natten:
 
I uppehållsrummet för studenter
 
Tog en taxi hem vid halv tre i natt för att få sova några timmar i min egen säng, och gick tillbaks i morse för att "skriva ut mig". 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0