I trevligt sällskap

Hejsan!
 
Sitter i soffan och tittar på när Christian förbereder kvällens middag. Vi ska ha en parmiddag här ikväll med Ron och Heli och det blir en god kycklinggryta (Franskt recept) till huvudrätt och en äppelkaka till efterrätt.
I morse tog jag en promenad med Mari och Nira i parken, i perfekt väder - inte för varmt och inte för kallt. 
 
Denna vecka har handlat mycket om att komma in i skol-rytmen igen. Vilka lektioner har vi, var får man tag i skolmaterialet (vilket aldrig är en självklarhet på denna skola) och när kommer alla midterms. 
Jag har också varit och pratat med professorer om mitt examensarbete som ska skrivas detta år, och det går framåt. Håll tummarna för mig! 
 
Kvällarna har tillbringats med trevliga människor här i Budapest. Bland annat blev jag och Christian bjudna ner till Lovisa och Zara (som flyttat in i min och Ellinors gamla lägenhet). Vi åt pumpasoppa och satt sen på balkongen och pratade och de andra rökte lite shisha.
 
 
 
Igår gick Mari, Ellinor och jag till Liszt och tog några drinkar på en ny restaurang, Circus. 
Tog även en liten choklad och glass efterrätt, mums!
 
 
Jag har tjänat massor av wife-points här hemma också, lagat flera middagar och frusit in det som blivit extra. Jag och Christain räknade just ut att vi har tillräckligt med luncher och middagar för att klara oss i mer än en vecka. 
 
Flygande jacob
 
Ost- och skinkpaj
 
Och lite annat så som köttfärsås :)
 
Pastasallad blev dagens lunch
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0