Brännboll i Budapest

Hej!
 
Jag har en rolig och en tråkig nyhet om samma händelse. I lördags hade vi "sverige - event", styrelsen för svenska studenter ordnade ihop en brällbolls dag på Margit. 
Som jag har saknat att spela brännboll! Kommer ihåg när vi gjorde det på Björkvik förut, alla vuxna och barn var med, det var lycka det!
Vi blev kanske 20 stycken som var med och lekte, drack öl och hade kul. 
 
Det tråkiga som kom ut av det hela är att jag tror jag har slitit sönder en muskel i axeln igen, denna gång höger arm. Är inte säker än, men det var såhär det kändes sist jag gjorde det. Hoppas på att det är en sträckning eller något lindrigare, men kan knappt röra armen åt något håll..
 
På kvällen gick Christian och jag ut för en drink, hittade det första stället som serverade en bra Aperol Spritz här i Budapest. Okej, jag är inte rättvis när jag jämför dem med de jag drack i Italien, då det faktiskt är en italiensk drink.
 
 
 
Söndags-skift med Iselin på ICU, 6 timmar av totalt bortslösad tid. Det vi gjorde var att gosa med en kattunge (okej det är aldrig slöseri med tid) och titta på hundar med andingsproblem. Sprang fram och tillbaks till veterinären on duty några gånger då hundarna verkade nära en kolaps, men det var tydligen inte så viktigt..
 
 
Så var jag tillbaks på skolan igen! Måndagar är alltid en härlig dag: epi, ophthalmology, state vet och obstetrics. Men struntade i obstetrics idag och åkte ner och klippte håret på A-list, blev riktigt nöjd.
 
Resultatet, fast man ser inte så bra nu när det är uppsatt.
 
Tog en tur i parken och har just avslutat middagen här, nu slappartid i soffan! 
 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0