Guld

Hej hej!
 
Det var en härlig helg i Sverige det! Hästtävling, svampplockning, umgås med familjen och träffa Lisa - bättre dagar får man leta efter.
 
Jag insåg när jag gick runt på tävlingsplatsen med mamma att jag verkligen saknar den mer "seriösa" delen av ridningen. När jag är hemma under lov och helger blir det bara mys-ridning, vilket såklart är jättehärligt, men att ha ett seriöst träningspass för en instruktör och visa vad man går för ute på tävlingsbanan är något speciellt. Kan inte vänta på att få börja med det igen!
 
 
Mamma och Aqua skötte sig så bra tävlingen, men det blev ingen finalplats till dagen efter. Så söndagen begav vi oss ut i skogen på Fossa och Pilta, det började som skogsridning men gick sedan över till svampplockning. På bara en liten stund fick vi ihop massor av svamp. Hästarna tyckte att vi betedde oss ytterst märkligt när vi satt på huk och plockade. Pilta klev flera gånger mitt i svampstället och blev en aning frustrerad när jag hela tiden puttade bort henne. 
 
Sommarhagen... inte helt fel att vara häst här!
 
Piltis påväg hem mot stallet, med mat i munnen... alltid en diskussion det där. 
 
Fossa är nyfiken vad det är mamma håller upp. "Ätbar? Nej det verkar inte så."
 
Jag och bus-ponnisarna som bara fokuserar på mat
 
Finaste trollungen <3
 
Skogens guld
 
Mamma och Fossa
 
Svamp-plockarna ;)
 
Och så red vi hem med skörden
 
Svampen, som packades med till Ungern.
 
Promenad med Lisa som avslutades med ett café besök, och sen hem till henne en stund. 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0