En olycka kommer sällan ensam

Hej!
 
Lite och mycket som har hänt sedan sist. Jag säger att lite har hänt för att mina dagar ser väldigt lika ut, inte mycket som händer förutom plugg. Går upp klockan 6, och läser till klockan 23. Med en timmes lunch paus. Varje dag.
 
Men två ganska stora, mindre trevliga, händelser har också lyckats ske. Mamma bröt benet för det första, och jag fick ett meddelande från min bror att hon låg på sjukhus. Inte ett meddelande man vill få när man sitter många mil bort i ett annat land. Men som tur är verkar det gå bra, och jag är snart hemma ändå.
 
Snygga röntgen plåtarna
 
Mitt under all denna förvirring (mamma är på operation) så försvinner Nattis. Hon hade råkat smitit ut genom dörren när Christian kom hem från Libanons independance day-firande. Märkte att hon inte var i lägenheten på morgonen och fick fullkomligt panik. Nattis är som min bebis, jag skulle gå sönder om hon försvann. 
Letade i några timmar, satt upp lappar, pratade med folk i byggnaden. Tillslut fick jag ett meddelande från en tjej som sett lapparna och hittat Nattis. 
Går över och hämtar henne, och där sitter hon nöjd med två kastrerade hankatter. De hade tydligen haft det riktigt kul förklarade ägaren.
Jag tog Nattis, gick hem och sjönk ihop på golvet innanför dörren. Det var några fruktansvärda timmar det. 
 
Älskar ju dig, din lilla fantastiska varelse. 
 
Annars då, var på middag och sa hej då till Ida som är klar med sina studier här i Budapest (läs: överger mig när jag behöver henne). Hon har varit till stor hjälp som både mentalt stöd och med topics, så kommer sakna henne!
 
Hon fick en bok om skolan, signerad med lite personliga meddelanden från oss som var där.
 
Och till sist! Sign up:en för examerna var i morse, så nu är mitt schema klart (jag vet att ni väntat):
 
5 december: Pathology muntlig (gjort de andra två delarna redan)
11 december: Obstetrics practical
22 december: Obstetrics muntlig
23 december: heeeem!
14 januari: Internal medicine skriftlig
14 januari: Ophthalmology skriftlig
19 januari: Toxicology skriftlig
26 januari: Animal hygiene muntlig
 
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0