Tiden går

Hej!
 
Nu är jag hemma i lägenheten igen, och det känns extra hemtrevligt då både mamma och pappa är här.
Flyttade alla mina saker från Christian i morse. Det som skulle bli en helgs-övernattning blev lite mer än en vecka borta. 
 Vi har i alla fall ätit gott, pratat och pluggat pathologi. 
 
Kycklinginlindad bacon med ost och soltorakde tomater i. Är lite imponerad över mina egna färdigheter i köket alltså.
 
Och så lite typsik svensk mat så som flygande jacob
 
Och ungspannkaka
 
Nattis hittade en bra viloplats
 
Nattis har bott under samma tak som en chinchilla i en hel vecka. Det är inte helt lätt eftersom de är av ren natur fiender till varandra. Men det har gått bra, förutom att Nattis fick sig ett litet bett (för att hon själv satte in svansen genom gallret) så klarade sig båda med hälsan i behåll. 
Någon som däremot inte klarade av Nattis små terrorist upptåg var Christians badkarsmatta - föreställande en krokodil. Nattis var fast besluten att döda denna plastkrokodil. 
 
I onsdags hände det grejer på stordjurskliniken också, en kastrering av häst och ett kejsarsnitt på gris. Spännande alltså!
 
Griskultingaaar!
 
Idag var det som sagt mina två prov, ett som jag läst massor till (patho), men ändå aldrig känner att jag kan. Och ett som jag inte ens tittat på materialet i. Vi får se, kan ha klarat båda eller strykt båda, jag har verkligen ingen aning.
 
På tal om något helt annat så firar Christian och jag ett år idag.. det är inte dåligt ;) Vi ska fira det när jag inte har besök längre.
Men först ska jag ha en toppenhelg med mamma och pappa!
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0