Raketer

Hej!
 
Jag är så mätt just nu! Jag skulle vilja säga att jag har ätit en bra och nyttig söndagsmiddag, men i själva verket blev det en Ben&Jerrys glass framför Greys anatomy. Missförstå mig inte, det var ett medvetet val jag gjorde, haha!
 
Har skola tidigt i morgon, så borde sova snart. Men känner för att skriva en liten stund. Jag tycker om att skriva, jag skulle kunna tänka mig att skriva en bok i framtiden. Kanske när jag är pensionär, vem vet. 
 
I alla fall, tillbaks till nuet.. Eller i fredags.. 
 
Påväg till skolan såg vädret ut att bli helt fantastiskt, så jag planerade en härlig springtur i parken. Två timmar senare, efter lektionen, var det en mörk himmel och ösregn som övertalade mig att stanna inne. Jag gick över till Christian med diverse bak-utrustning och gjorde oss en Äppelmarängpaj. 
Inte mitt finaste konstverk, men god var den!
 
 
På kvällen var det Svensk-middag på Iguana. Trevligt att höra ett helt bord med svenska röster!
 
Efteråt gick vi runt lite och hittade tillslut en pub som hade plats för oss att sitta. Tog en cider där och gick sedan hem, i sällskap av Christian. 
 
Lördagen! Solen höll i sig en hel springtur! Och varmt var det också! Tog på mig jacka av någon anledning (?), men det hade inte behövts!
 
 
På kvällen var jag medbjuden på ett Libanesiskt event, med Christian. Det var den Libanesiska ambassaden som bjöd in folk till en film/dokumentär visning på en biograf i närheten. 
Var en intressant film om ett projekt som startade på en skola där de började bygga raketer för att skicka ut i rymden. Imponerande av ett litet land, som inte har tillgångarna som tex USA skulle haft på den tiden att ändå lyckas göra modeller av fungerande raketer. Det tråkiga är att projektet stoppades tillslut eftersom många giriga händer ville lägga fingrarna på dem.  
 
 
 
Efter filmen gick vi till Café Vian och åt middag. 
 
Idag har jag lekt duktig student och pluggat på förmiddagen. Mitt peppande studiestöd - svårt att slå...
 
Sen blev jag bjuden på en kopp te hem till Myra, en tjej som jag träffade i andra året (tror jag det var?), och nu ser lite oftare eftersom hon också hör till det libanesiska gänget. Så himla söt tjej!
 
Gick hem och stack ner på gymmet med Mari. Vill verkligen få tillbaks lite av min styrka i armar och ben. De som säger att ridning (och att hålla på med hästar i största allmänhet) inte är träning kan bara titta på mitt förfall när det kommer till muskler. Icke bra!
 
Nu måste jag hoppa i säng! 
 
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0