Gellert och Robbinson

Hej!
 
Början av helgen, och vi har hunnit med flera saker! Det blir en hel del åkande när pappa turistar, för vi måste absolut ta buss, tunnelbana eller spårvagn till allt! Som student går man ju oftast (och kanske tar en taxi hem på kvällen). Men det går snabbt att ta sig fram då i alla fall, så mer saker att uppleva. 
 
En av metro stationerna
 
Broar och tunnlar:
 
Idag började vi med en härlig frukost i lägenheten, och begav oss sedan mot Gellert, ett högt berg med en staty på. Varken jag eller mamma och pappa har varit där förut, så det kändes som att det var dags att ta sig dit. 
 
Hittade en buss som tog oss nästan enda längst upp
 
 
Väl på toppen:
 
Sedan blev det lunch på Robbinson, och Christian hängde på:
 
Mätta och nöjda så åkte vi på en liten shoppingrunda, passerade Bazilikan - en stor och ståtlig byggnad som man såklart måste se också. 
 
Blev en sväng till Ikea också, för att köpa köttbullar. Man måste ju bunkra med lite svensk mat då och då.
 
Och nu är vi tillbaks inne igen! Ska strax gå ut och äta en sen middag.
 
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad fint! Ni ser ut att ha det hur mysigt som helst! Jag har följt din blogg flera år nu och vill mest tacka för jättebra läsning! Fortsätt precis som du gör! Kram

(och du, kan du inte berätta mer om Christian? Läser han också till veterinär?)


Svar: Tack! Vad roligt att höra att min blogg uppskattas! Hur hittade du min blogg? :)
Ja Christian läser också till veterinär, och går i samma klass som mig.
Nina

2014-03-22 @ 10:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0