En sak i taget

Hejsan!
 
Såå, i tisdags var jag ute och tog ett glas vin med några i klassen. Alltid trevligt att få lite mitt-i-veckan-roligheter. 
I onsdags var det clinical day, som vi har varannan vecka på stordjur och varannan vecka på smådjur. Jag älskar stordjurs praktik-lektionerna, då vi nu har fokus på hästar. Men smådjur är inte helt fel det heller. Vi jobbar med olika case, så vi får följa olika utredningar från början när de kommer till kliniken, sen vilka test som vi tror att de ska göra och så kommer vi (förhoppningsvis) fram till en diagnos. Nu sist fick vi till och med ett case som låg inne på kliniken, så efter att vi diagnoserat hunden så fick vi gå in och träffa den. 
Det positiva med Ungern är att de har all medicinsk teknik här, så på det sättet har de kommit väldigt långt. Det negativa är att det är en hel del djur som inte riktigt lever i den miljön som man skulle önska. Till exempel är det helt naturligt här att ha "trädgårdshundar", det vill säga hundar som alltid bor ute i trädgården som vakthundar, och inte familjehundar. Detta har jag väldigt svårt att förstå.. Hur man kan vilja ha hund, men inte låta den vara inne. Nej, bättring Ungern!
 
Övar på att operation under Surgery timmen på clinical day:
 
 
På eftermiddagen fick min roomie besök (som stannar veckan ut), och jag hade lovat att ge lite plats åt dem. Så jag tog mitt pick och pack och gick över med det till Christian. Ska bo här tills på söndag, eventuellt längre. 
Men på fredag natt har jag mitt första skift på Ullö för denna terminen, så då ska jag sova borta från borta :P. 
 
Fick äntligen ut hela skift listan, fick en rolig början i april:
1a april - Ullö skift
2a april - Ullö clinical day
3e april - Ullö shift
6e april - Ullö shift
8e april - Ullö shift
 
Och vi har 7 skift totalt, så det är tur att jag fick dem utspritt över terminen, hehe.. Jag kan ju bara bo där ute på kliniken.
 
Nästa vecka har jag en busy vecka, har två examen och sen får jag besööök! Mamma och pappa kommer hit :D.
De bokade en resa spontant och gav mig en veckas heads up, "nu har vi bokat biljett!" ringer mamma och säger bara sådär. 
Men det ska bli riktigt trevligt! Sista både mamma och pappa var här så var det examensperiod för mig, så kunde inte hänga med dem så mycket. Denna gång kan vi umgås massor!
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0