Bone surgery: check

Heej!
 
Bloggar nu fran Christians dator, sa jag saknar lite bokstaver. Hoppas ni forstar i alla fall!
 
Har haft en laaaang dag idag! Akte hemifran klockan 7 i morse, till Ullo. Dar hade vi lite patho, surgery, internal och obstetrics. 
Jag gillar surgery pa Ullo, for allt kanns sa relevant till mitt framtida yrke. Idag gick vi igenom olika nerve blocks och led-injektioner. Vi fick testa pa hastben ocksa, saklart inte pa levande hastar - det hade varit riktigt synd om dem sa mycket som vi missade. 
I patho dissekerade vi gris och i obstetrics gjorde vi rectal palpation i ko. 
 
Nar vi antligen fick aka hem darifran var det bara raka vagen till bone surgery paractical. Det var en elective som jag har last i 3 veckor, och den ar vard hela sex poang (vi ska samla 44 poang tills slutet av 5an). 
Efter denna practical (halv 8!) sa hade vi examen, muntlig infor en anatomi larare och en surgery larare. Super nervos och jobbig tenta, men det gick bra, slutade pa en 5a :)
 
Sa efter denna dag kommer jag hem och luktar ko skit, dod hast, gris och hund. Det jobbiga ar att lukten fastnar i skinnet pa en. 
Hoppade in i duschen och skrubbade hela mig lika noga som man skrubbar sina armar och hander infor en operation... Lukten ar fortfarande kvar... Kanske sitter i nasan?
 
 
 
Okej, nu ska jag ramla ner i soffan och slappa!
 
God kvall!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0