Bananplättar

God morgon!
 
Undviker mitt uppsatsskrivande en liten stund till och skriver ett blogginlägg istället. Gjorde en höjdar frukost i morse, nämligen bananplättar. Det började med att en norsk tjej i klassen gjorde dem, och nu har det startat en trend bland alla skandinavier.
Men det är så himla gott ju! Och lätt att göra, har inget exakt recept men såhär gör jag:
 
Två bananer i en skål. Jag tycker om de lite halvt övermogna bananerna och de är lättare att mosa också, men man tar de man tycker bäst om. 
 
Sen blandar jag i ca 1,5 dl havregryn - eller tills det känns lagom tjockt.
 
Och så i med ett ägg
 
Klart att börja steka:
 
Och det bästa är att äta dem med tinade hallon från frysen! Mmm!
 
Essay, essay, essay, varför kan du inte skriva dig själv?
 
Ha en bra dag! Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0