Var det bra så?

Hej hej!
 
Idag har jag tillbringat några timmar med att titta i mikroskåp. Jag skulle aldrig klara av att jobba i labb och med mikroskåp av den enkla anledningen att jag blir illamående av att titta för länge. Känns som att jag sitter och läser i en bil ungefär, alldelses åksjuk blir jag.
 
Gått igenom ca 1/3 av materialet till histopathon, och än så länge känns det bra. Men det kommer lite klurigare vävnader och strukturer mot slutet tror jag.
Min fina histobok som jag klippt och klistrat in bilder i är grym! Skulle rekomendera alla att göra det innan de börjar med histopath-practicals.
 
Nu ska jag läsa så mycket topics som möjligt och sen blir det en sen kvällsrunda i parken. Springer nästan varje dag nu, för att få ur mig stress och tankar som bara involverar skolan. Precis som Ceasar Millan säger (mannen som talar med hundar) så kan man bara hålla tag i stress känslan en begränsad tid om man håller sig i rörelse. Kroppen orkar helt enkelt inte spänna sig under ett hel springtur. 
Exercise, dicipline and affection - thats the way to go! Haha! 
 
Föresten fick jag svaret på tentan jag gjorde i fredags (pet animal diseases), och jag stod! Det är inte klokt alltså! Har bara patho och toxo kvar att göra! Kunde aldrig tänka mig att denna tentaperiod skulle gå så bra! Vad som än händer nu kan jag ändå ge mig en klapp på huvudet och säga "det gjorde du bra".
 
8 maj - Fish hygiene and diseases
12 maj - Lab animal scinece
13 maj - Parasitoses (elective)
15 maj - Incubation of poultry eggs (elective)
16 maj - Bee hygiene and diseases
16 maj - Nattskift Ullö
20 maj - Parasitology (written + oral)
23 maj - Surgery I
27 maj - Surgery III
30 maj - Pet animal diseases
3 juni - Nattskift Ullö
Jens student 9 juni (hemma i Sverige mellan 6e-10e)
12 juni - Histopathology
19 juni - Organ recognition, pathology dissection, pathology oral
25 juni - Toxicology
26 juni - Dagskift Ullö
 
Lite packning måste jag göra ikväll också! Åker ju till Sverige i morgon! Tjoho!
 
Kram <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0