Springer in sommaren

Hej hej!
 
I morse tog jag en första springtur för sommarlovet. Men sommar är det väl egentligen inte.. kallt och regnigt! Burr!
 
 
Har varit med min älskling till veterinären också. Nattis hade fått ett grästrå som satt fast inne i nosen och gick ner mot svalget. Hon lyckades inte nysa bort det själv så det blev veterinärbesök med sövning och spolning. Ett långt grässtrå hittade de, som satt stenhårt fast och orsakat rinnande nos och obehag. Allt gick bra som tur var och jag fick hem en aning groggy och utsvulten katt.
 
Hon har tiggt mat hela kvällen och gjort allt som man inte får göra (legat på bordet, rivit på mattan och ommöblerat i fönstret). Men man får tänja på reglerna lite när man varit hos veterinären. 
Kanske dock får ändra på det när jag själv blir veterinär - då kommer hon alltid "vara hos veterinären" :P
 
 
I morgon är det första dagen på praktiken. Då sitter jag bänkad framför telefonen med min veterinär handledare och hoppas på ett intressant fall att rycka ut till.
 
Kram kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0