Sommarlooov! Här kommer jag!

Heej!
 
Nu har jag sommarlov! Fy sjutton vad skönt det känns! Äntligen ska jag få ta det lite lugnt. Visst jag ska jobba i fyra veckor, men allt som inte är examensperiod är i princip vila. 
 
Gjorde inte pathon idag, min hjärna är för trött! Men trots det är jag inte alls besviken på mig själv. Jag sa långt innan examensperioden att pathon inte ens var med på kartan över min plan, men så har jag ändå gjort 2/3 av den. 
 
Detta har varit den bästa examensperioden hittills. Jag har varit lugn och inte haft någon ångest, gjort massor av tentor, hann till och med åka hem mitt under examensperioden för at fira min brors student och jag går ut från denna examensperiod trött men inte alls förstörd 
Jag tror mycket har med min nya inställning att göra och vilka människor jag umgås mest med. Jag har inte alls samma prestationsångest inför examerna, för det är inte hela världen. Vad som än händer så går det framåt, och jag blir veterinär. Jag vill inte kasta mig igenom dessa år, se ut som ett lik och vara helt trasig bara för att.. för att gå ut direkt efter 5,5 år? För att det skulle göra mig till en bättre veterinär? Nej tvärt om! 
Den lärdommen skulle jag vilja ge till alla som ska börja på veterinär (kanske några i de högre klasser också, som inte förstått det än). 
 
Mer tid med Christian och utekvällar, biobesök och middagar med bra vänner har varit den bästa avkopplingen från skolans stress. Och folk runt omkring som ger ifrån sig en negativ energi har jag bara låtit rinna av mig.
 
Nästa termin kommer bli toppen! Jag är taggad! Men först vill jag sova och ha sommarlov!
 
Kram <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0