One by one

Hej!

Sådär ja! Dissektionen avklarad! Gick väldigt motvilligt till examen i morse, jag var inte alls i rätt sinnesstämning. Ont i huvudet, trött, inte förberedd, ofokuserad och omotiverad. Väl där såg jag vem som hade hand om examen idag, den unga killen som inte har det bästa ryktet. Han har sagt flera gånger under practicalsen ”gör ni sådär så kommer jag skicka ut er direkt”, ”jag kommer ställa massa följdfrågor som ni inte kommer kunna svara på om ni inte läser till den muntliga delen” och så vidare.

Så när det blev min tur var jag nära på att tacka för mig och säga att jag kommer tillbaks senare.

Men blev tilldelad en liten gris (död alltså) som jag skulle öppna ”magen” på och sedan säga vad den dog av. Prickade helt rätt och kunde även svara på några följdfrågor. Och fick den strålande kommentaren ”you are the best so far, by far!” – man tackar, man tackar! Även om han sa det i en ton som lät mer som att han aldrig varit mer missnöjd med någon tidigare.

En 5a blev det i alla fall, och även den kan jag spara i ett år. Sen var det dags för den muntliga delen, drog mina topics och insåg att av de tre topics som jag hade i min hand var det bara ett av dem som jag läst. Har nämligen bara haft tid att gå igenom 70% av topicsen, så med min härliga tur så fick jag ju såklart två stycken i 30% högen. Lämnade in mina topics och tackade för mig, bättre lycka nästa gång.

  • 8 maj - Fish hygiene and diseases
  • 12 maj - Lab animal scinece
  • 13 maj - Parasitoses (elective)
  • 15 maj - Incubation of poultry eggs (elective)
  • 16 maj - Bee hygiene and diseases
  • 16 maj - Nattskift Ullö
  • 20 maj - Parasitology (written + oral)
  • 23 maj - Surgery I
  • 27 maj - Surgery III
  • 30 maj - Pet animal diseases
  • 3 juni - Nattskift Ullö
  • Jens student 9 juni (hemma i Sverige mellan 6e-10e)
  • 12 juni - Histopathology
  • 19 juni - Organ recognition, pathology dissection
  • 26 juni - Dagskift Ullö
  • 27 juni - Pathology oral

Och så troligtvis en hemresa den 28e, tänkte boka ikväll. Hoppas att det finns någon billig biljett, hem till älskade Sverige!

Saknar familjen och djuren så mycket nu!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0