Midsommar i Budapest

Jag börjar vänja mig med att missa viktiga högtider i Sverige. Det är födelsedagsfiranden, middagar med släkten, långhelger, påsk, nyår och så midsommar..
 
Igår morse var jag inte medveten om att det var midsommar för än jag fick ett meddelande på fb. Det är inte lätt när man är inne i den lilla examensperiod-bubblan.
 
Jag fick i alla fall en midsommar present av Christian (måste jag berätta att vi inte brukar ge varandra presenter på midsommar? Jag har bara förklarat att det är lika viktigt som julafton för oss.. Haha)
Fick en stor kaffemugg i alla fall, som jag har saknat i nya lägenheten.
Skulle nog kalla det mer en hink än en mugg faktiskt.
 
Tog en promenad till parken och tittade på änderna.
 
Och på kvällen gick Christian och jag ut och åt på Fridays. Vi lyxade till det med efterrätt också, kan säga att vi rullade hem!
 
Mellan allt detta pluggade jag såklart flitigt! Jag kan inte riktigt säga hur det går med pluggandet. Jag är inte stressad inför tentan, för det är långt ifrån katastrof om jag inte klarar den. Men visst hade det varit skönt och få den undanstökad. Läser lugnt men blir ändå trött i huvudet och igår när jag avbröt pluggandet var jag illamående. Dags för sommarlov helt enkelt!
 
Christians söta chinchilla, som ser alldeles super-deppig ut. Men han är ett nattdjur, så på dagen sitter han bara och sover. 
Lilla tjockisen! :)
 
Bara några dagar kvar! Om exakt en vecka denna tid sitter jag på planet hem. Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0