Skärgårdsliv

Heej!
 
Just satt mig ner i soffan för lite kvällsbloggande. Känns som jag redan haft en härlig helg, trots att det bara är fredag. 
Igår tog pappa och jag båten ut till en liten ö för att äta frukost. Vi solade och lyssnade på våra ljudböcker fram till lunch, sen åkte vi hemåt igen. Blev till och med brun, woho äntligen lite färg!
 
 
Resten av dagen gick åt till mer slappande, man får ju passa på! Och så en ridtur såklart.
 
Idag började jag förmiddagen med en ridtur. Mamma håller på att rida in Fossa tossa lurventuss, så Pilta och jag är som två livvakter bredvid och är beredda att agera vid minsta oroligheter. Än så länge håller de sig på banan.
 
Efter ett kort besök hos Daniel och Sandra så gick jag hem igen för att invänta Lisa. 
Vi bestämde oss för att ta en tur ner till Bullandö Marina och köpa en glass. Underbart god glass som vi åt i solen ute på bryggan.. härligt härligt!
 
Nu på kvällen har vi varit ute på en ö och grillat. Det var familjen, Jens flickvän, Lisa, farfar och farbror Arvid, 
 
Jens fick i uppdrag att lägga fast båten. Efter grillningen, några timmar senare så gick vi tillbaks till den fastlagda båten. Min bror som i princip är uppvuxen på sjön la sin special knop:
Bilden är sudding för jag skrattade så mycket att jag inte kunde få skärpa på den..
 
Vad ska man säga? Båten satt säkert fast! Haha!
 
Kram kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0