Hemma en vecka

Hej!
 
Nu har jag varit hemma en vecka och jag har hunnit komma in i jobbrutinen. Jobbar ca 8.30 - 17 varje dag och åker med samma veterinär hela tiden, gårdsveterinären. Vi har fått åka runt till olika hästar på Värmdö, Nacka och Tyresö.
 
Det ironiska som hände under veckan var att vi fick rycka ut till mammas häst som blev halt i hagen. Det visade sig vara en hovböld som vi fick öppna upp och plåstra om.
 
 
Efter jobbet har jag antingen ridit eller sprungit (ibland båda). Känns skönt att börja sätta igång Pilta på allvar igen, denna sommar har jag faktiskt tid att göra det!
 
Fick öva på att dra av skor idag på Piltis. Veterinären tyckte det var viktigt att kunna, så tänkte det var bäst att testa nu när de ändå skulle av.
 
 
Idag var det tårtkalas för Jens! 
 
Sen åkte vi till Djurönäset där det var skärgårdsfestival. Live musik och många kända ansikten i publiken, det var trevligt!
 
 
Framme vid Djurönäset
 
Vilken underbar dag det varit, vilket väder! Red klockan 9 ikväll, och det var fortfarande så ljust ute som på dagen. 
 
Natti natti <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0