32 grader i Sverige

Hej!

Vilken värme! Det är faktiskt lite otroligt hur många fina dagar i sträck det varit nu. Idag ska det bli hela 32 grader säger de!

Med det sagt måste jag säga att jag tycker det är lite underhållande att lyssna på nyheterna och vädret under denna värmebölja, för det är verkligen som att vi aldrig tidigare varit med om något så exotiskt. De är varningar om uttorkning och bränder, uppmaningar att dricka massor och hålla sig i skuggan. Tänka på barn och djur i denna galna värme.

Jag kommer av någon anledning att tänka på denna del i Harry Potter och de vises sten:
 
"And finally, bird-watchers everywhere have reported that the nation's owls have been behaving very unusually today. Although owls normally hunt at night and are hardly ever seen in daylight, there have been
hundreds of sightings of these birds flying in every direction since sunrise. Experts are unable to explain why the owls have suddenly changed their sleeping pattern.Most mysterious. And now, over to Jim McGuffin with the weather. Going to be any more showers of owls tonight, Jim?"

Två naturfenomen som inte går att missa: ugglor som flyger på dagen överallt och värme i Sverige. Haha!
 
 
Idag har jag min sista dag på praktiken, det har varit fyra lärorika veckor! :) 
Nu ska vi ge oss iväg! 
 
Kram <3
  •  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0