Ofokuserad

Hej!
 
Gått igenom ca 400 frågor inför i morgons skriftliga prov, hoppas bara att jag kommer ihåg några av dem. Det är den muntliga examen som är den riktigt stora och skrämmande, så jag hoppas att morgondagen inte blir en så ansträngande tenta. 
 
Läser på och har snart kommit halvvägs i topicslistan. Det bara snurrar i huvudet av alla parasiter nu alltså.
Det är Giardia dit, fästingar hit, löss och flugor. En härlig blandning av de insekterna som inte riktigt når top 10 av mina favoriter. 
 
Om folk verkligen visste hur mycket äckliga små parasiter det finns där ute så skulle det bli ett slut på gnäll om oskylldiga spindlar och skalbaggar. 
Vem skulle inte välja en vacker tordyvel frammför dessa äckliga varelser:
 
Ju längre jag kommer i mina topics desto mer tacksam blir jag att jag bor i Sverige (i vanliga fall), där de flesta av de mest vidriga parasiterna faktiskt inte finns. Vi har ingen tropisk värme, långa stränder eller häftlig jungel, men tack vare det slipper vi också en hel massa otrevligheter. Go vintern och inte tillräckligt långa och varma sommrar. Hehe..
 
Usch vad jag är ofokuserad idag.. Trots två energidrycker är jag inte speciellt pigg. Tänker inte ta en tredje alltså.
 
Nej nu får jag försöka fortsätta!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0