9. 5 svagheter

God kväll!
 
Tänkte skriva lite på listan igen! Och nu är vi framme på mina svagheter.. Haha vet inte riktigt hur jag ska tackla detta, jag är ofta en väldigt öppen person - så jag säger massor av saker som andra kanske inte skulle erkänna och så står jag där ensam och känner mig dum för att ingen kan säga "precis så kan jag också göra".
 
Men okej, jag ska vara ärlig, för det är så jag är.
 
Mina svagheter
 
1. Jag stressar lätt upp mig, för helt onödiga saker. Och jag räknar ofta alltid ut "worst case scenario" i allt. Kan stressa upp mig för om jag ska någonstans men inte vet exakt var det är (har dock blivit bättre på detta med allt resande jag måste göra), men förut kunde jag börja gråta för att jag var rädd för att jag inte visste vilken tunnelbanelinje jag skulle ta i förväg. Inte där på tunnelbanan då, men i planeringsstadiet av resandet - japp jag planerar alltid noga. Det som minskar min stress är att vara otroligt kontrollerande, så jag har en tydlig plan över saker jag ska göra. 
Min stress kan också gå från 0 till 100 på några sekunder. Kan sitta helt lugnt och sedan från ingenstans bara rasar stresskänslorna över mig. Måste ändå säga att jag blivit så mycket bättre på att hantera stressen!
 
2. Jag har dåligt tålamod när det kommer till människor som inte anstränger sig. Jag är nämligen en person som alltid gör mitt bästa för att vara i tid och ge allt. När andra inte gör så blir jag lite små frustrerad. Tex, om jag ska möta någon en viss tid så kan jag fixa iordning mig och ta mig dit så snabbt att jag är alldeles anfådd när jag väl är där - för att inse att personen inte ens kommit än, och att jag gjort allt så snabbt i onödan - medan den andra personen säkert tog sig tid att fixa sig i sin egen takt. Grr.. Dessutom om ett jobb ska göras så tar jag över och jobbar fortare för att sedan bli lite bitter över att den andra personen inte försöker göra detsamma.
 
3. Är otroligt svag för att motstå frestelser, glass och godis - det finns typ inget stopp i mig. Haha!
 
4. Kan vara väldigt disträ - mina tankar flyter gärna iväg till annat. Både under konversationer och lektioner... ingen bra egenskap. Jag gör det verkligen inte för att vara oartig, men när jag står och pratar med någon kan jag plöstligt börja tänka på något annat och när min hjärna sedan återgår till samtalet så måste jag snabbt försöka uppfatta vad som har sagts och vad jag missat.
 
5. Jag är dålig på namn och ansikten! Namn är bara dumt, för jag har inte svårt att memorera saker egentligen, så det kan ju inte vara så svårt. Men med ansikten vet jag inte hur jag ska göra, jag brukar inte studera folk så mycket. Så om jag pratar med en person för första gången, sen vänder mig om och ska försöka beskriva den personen så skulle jag troligtvis inte komma på mycket. Skulle inte vara till någon hjälp för polisen med att ge ett signalement av en brottsling. 
 
Puh, det var det! Tur att nästa punkt är mina 5 styrkor så jag inte behöver känna mig alldeles värdelös. Haha!
 
Kram <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0