7. 10 personer som har påverkat dig, och hur?

Hej!
 
Jag tycker den här frågan är väldigt intressant, för när jag tänker på vilka människor jag har stött på i livet så känns det nästan som att det var förutbestämt. Lite som att ödet stoppar in de människorna som man behöver i livet för att vissa saker ska hända, för att man ska utvecklas och att man ska lära sig något av det. 
Det låter kanske lite flummigt, men tänk själva: är det inte några människor som ni har stött på och som ni flera år efter tänker "tänk om jag inte mött den personen, då hade jag aldrig gjort det där, eller lärt mig det där".
 
Men om jag nu ska plocka ut lite människor som påverkat mig så är dessa helt klart med i bilden, utan inbördes ordning:
 
Mamma - det är ju svårt att inte bli påverkad av sina föräldrar, så den är väll ganska självklar. Största "påverkan" som nog är enbart från mamma är intresset för djur och natur.
 
Jens, bror - man lär sig så mycket av sina syskon, tror det är första lärdomen hur man tar hand om andra människor, man lär sig att bry sig och man lär sig att hantera konflikter (för alla syskon bråkar någongång ibland). Så för allt det har jag min bror att tacka.
 
J.K Rowling - författaren till Harry Potter, visade mig in i en värld av fantasy böcker. Har nog påverkat mitt stora intresse för att läsa
 
Agneta, min frisör - jag blir så inspirerad av "starka kvinnor", och med det menar jag kvinnor som kan göra karriär (och lyckas riktigt bra) samtidigt som de har en stor och härlig familj. Det är ett liv som jag strävar efter i framtiden, för jag vill ha båda delarna. 
 
Daniel, min kusins fästman - motivation och support när det kommer till medicin studierna. Speciellt de första två åren behövde jag höra från någon som visade att det var möjligt att genomföra studierna. Och jag tror helt klart det påverkade mig att fortsätta kämpa. 
 
Vännerna - förlåt att jag buntar ihop er i en punkt, men ni vet vilka ni är! Har påverkat mig precis som vänner ska, gjort mig mer trygg med mig själv, stöttat och helt enkelt funnits där. 
 
Blondinbella - också en inpiration när det gäller karriär, men även att våga stå för sina åsikter. För alla som inte läser hennes blogg kan jag tänka mig att ni inte riktigt förstår kopplingen. Men hon har så mycket energi och tagit sig så långt fast hon är så ung - så ja, hon kommer med på listan. 
 
Christian, pojkvän - som sagt var så tror jag att vissa människor bara dyker upp i ens liv just vid rätt tid och av en anledning. Christian har påverkat mig massor, på hur jag ser på diverse ting, allt från studier till personliga saker. 
 
Jag orkar inte tänka ut fler just nu (haha har jag lyckas fullfölja något punkt helt eller?), jaja det får vara bra sådär. 
 
 
Natti natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0