Valentine´s day

Halloj igen!
 
Jag har för första gången firat Alla hjärtans dag på riktigt. Jag har ju inte så mycket att jämför med, men kan bara säga att det var helt oslagbart. Hade en underbar kväll och sitter fortfarande och ler.
 
Först var jag i skolan (den delen hör inte till..), gick över till Christian efter sista lektionen, vi gick och köpte hämtmat och åt i hans lägenhet. 
Jag gick sedan hem och pysslade och fixade mig lite. Bytte om till klänning och högklackat. Strax innan halv 8 knackar Christian på dörren med en bukett fina rosor <3
 
 
Vi tar taxi till en resturang som ligger precis vid Donau. Så otroligt fint ställe! Panorama utsikt över slottet och broarna, öppet kök (där man kunde se kockarna laga maten hela tiden) och så såklart tända ljus och hjärtan överallt. 
 
Man fick en speciell Valentine´s day meny där man fick pröva på flera olika förrätter, välja ute en huvudrätt och sedan ett helt torn med olika efterrätter.
 
 
Förrätten:
 
Varmrätten:
 
Efterrätten:
 
Jag kan säga att jag var mätt när vi gick därifrån, hehe! Och mycket vin och champange blev det också. 
 
Påvägen hem gick vi längs Donau
 
Men vi var inte riktigt redo att åka hem, så vi gick in på DiVino, en vinbar som ligger vi Basilikan. 
 
Sen hem - mätta, nöjda och mycket glada! Bästa alla hjärtans dag någonsin <3
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0