Trotsa lagen

God morgon!
 
Så var det helg, och denna vecka har verkligen gått snabbt. Fylld av lektioner och andra aktiviteter. Många studenter, nej låt mig omformulera, de flesta studenterna hoppar första veckan i skolan. Så vi har varit ca 15 pers på varje lektion. Normalt ska klassen vara ungefär hundra, men det är vi aldrig. 
Vissa lektioner är helt enkelt inte värt att gå på. 
 
Fredagsmorgonen börjar med Animal hygiene, jag är ledsen skolan - men det tänker jag inte gå på. Fredagar får bli en dag med sovmorgon, eller springa eller något annat vettigt. 
 
Jag glömde föresten berätta att jag har lekt brottsling. Jag, Ellinor och Mari stod på metron och två kontrollanter kom fram. Blev inte det minsta bekymrad för jag har både busskort och studentbevis, så det var lugnt.. Ha ha ha trodde jag det.
För här i ungern hjälper det inte att du har studentkort, du måste varje termin få ett litet klistermärke på ditt studentkort som visar att du fortfarande studerar. De kommer någon gång i mars. Jag som åkte med studentkort och utan det där lilla klistermärket fick alltså inte ha ett busskort som var för studenter. 
Hade en otrevlig konversation med en otrevlig ungersk kärring-kontrollant, och det slutade med att hon skrev ut en böter. "Den ska betalas inom 2 dagar, annars höjs bötern." Frågade vad som hände om jag vägrade att skriva under hennes dumma papper "då blir det 32000 Ft i böter istället för 2000 Ft".
Fick bara skriva under och ta emot. Blev lite stressigt att betala inom två dagar eftersom jag först skulle till skolans kontor för att få en underskrift att jag pluggar (som har öppetider fram till klockan 13), sedan till "böter-kontoret" och en heldag på Ullö. Men det gick bra, nu är jag tagit mig ur de kriminella kretsarna. 
 
 
Köpte ett par nya vinterskor på vägen hem som plåster på såret. Kändes bra! 
 
Och igår kväll tog jag en springrunda förbi west end och köpte ull-sulor att lägga i dem. Mysigt mysigt :)
 
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0