Opera

Hej!
 
Så har man vart på Opera i Budapest! En helt klart måste upplevelse när man är här. Vi såg "Barberaren i Sevilla" vilket är en väldigt lättsam Opera. Mycket humor och en enkel handling. Var nog den perfekta nybörjar-Operan. 
 
Själva Opera huset är ju helt fantastiskt, så fint utsmyckat med takmålningar och guldkanter överallt. 
 
Lånat ett foto från deras hemsida, då man inte får ta kort på föreställningen. 
 
Idag har jag pluggat lite, sprungit en lång runda i parken (i strålande sol... Våren är här :D) och sen suttit och skrivit på sommarpraktik ansökningarna. 
Behöver en praktik under fyra veckor, som vi ska skriva en "Summer diary" och göra en "Case study" på. Jag kämpar för att försöka komma in på en hästklinik, men vi får se vad som händer.
 
Gick till Sugar med Christian och fick månadens dos av socker ;) hehe.. 
 
Ikväll blir det Sir Lancelot med Christian och hans kompisar. Får jag säga att jag nästan är lite trött på att äta ute.. :P Saknar min egen-lagade mat på nått sätt. 
 
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0