Nej men hej där

Hej!
 
Jag vet, jag vet, jag vet.. min uppdatering är inte som den brukar vara. Nu får det bli en snabbrepris av senaste veckan istället. 
 
Vi börjar med lördagen, då hade jag och Christian sushi matlagning. Vi gjorde halva med fisk och halva kyckling. Och för alla som inte är vana med olika sorters sushi och vill ställa den klassiska frågan - nej, kycklingen är inte rå.
 
Det blev så himla lyckat, om jag får säga det själv. Vi orkade äta cirka hälften av alla bitar, och resten tog vi med upp till Mari på förfesten. Det blev väldigt populärt och resten av bitarna försvann i ett naffs. 
 
Efter några glas vin (läs: lite för många för Nina), åkte vi till Symbol där norska föreningen ANSA ordnade ett välgörenhetsevent som hette "Cocktails for a Cause". Pengarna gick alltså till ett barnhem som de stöttar. 
Det var trevligt, men hade haft lite väl kul på förfesten så jag kände mig väldigt sliten. Köpte lotter och var sedan med och tog drinkar, men stannade inte så länge.
 
 
Söndagen hade vi brunch hos mig och Ellinor. Inget kunde slå det brunch-bordet! Vi hade pannkakor, scones, kladdkaka, kanelbullar, muffins, kex, ost.. ja allt som man kan tänkas vilja äta en söndags förmiddag. 
 
 
Sen började en ny vecka och precis som tidigare - ingen fritid. Skillnaden har varit att jag faktiskt har hunnit träna denna vecka, både sprungit och gått till gymmet faktiskt. Det mår jag bra av!
 
Vädret här är väldigt varierande, på förmiddagen lyser solen starkt, men innan någon har hunnit ropa "det är vår" slår det snabbt över till ett grått täcke över hela Budapest. Jag hoppas verkligen att det kommer lite ordentlig sol och värme snart. Jag har aldrig varit såhär blek, det är sorgligt. 
 
 
Igår drog jag med Christian ut i parken, tänkte jag skulle fånga de sista solstrålarna för dagen. Det blev en lååång promenad som slutade på en resturang som ligger bakom hjältarnas torg. Vi tog några drinkar och åt dessert. Mycket mysigt!
 
Genom fönstret från resturangen
 
Gick hem till Christian senare på kvällen och vi tog en vända till Subway för en sen middag (sådär runt elva). Får sådan flashback känsla av Subway, tillbaks till gymnasiet, så många gånger som vi åt där under den tiden! 
 
Nu ska jag laga middag och fortsätta titta på serier. Jag har haft en "klaga på allt dag"-idag, så Christian tyckte jag kunde ha en serie kväll för mig själv. Förstår inte vad han menar!? Hehe..
 
Kram <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0