Ullö dagar

Hej!
 
Sitter på Ullö och väntar på att börja mitt nattskift. Hade ett 24 timmar skift till i morse, sen har jag haft clinical day som varje onsdag och nu så blir det ett 24 timmars skift igen. 
Tyvärr var jag sjuk hela gårdagen och huvudvärk, hosta och feberkänningar underlättar inte precis jobbet. 
Men man ska inte klaga, frisk luft och rörelse kan ju bara göra saken bättre. 
 
Jag har gett mediciner, infusions, lärt mig hur man medicinerar ett öga och massa monitoreringar som vanligt.
Nu går monitoreringarna på några få korta minuter, lyssna på hjärtat - check, tarmljud på alla 4 ställen - check, slemhinnornas färg och CRT - check, andings frekvens - check, temperatur - check. Nästa häst!
 
Det är trevligt att Mari och jag har samma skift i alla fall, när man är här så länge. Vi har tagit vårt eget rum med tre sängar i. Sängarna är inte speciellt sköna, men är man trött så kan man sova. 
Det är såklart andra här också, men de har antingen dagskift eller nattskift, så vi är kvar medans andra kommer och går. 
 
Kolik patient som varit inne på operation, snäll gammal gubbe. 
 
Rummet
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0