Shift time!

Heej!
 
I morgon har jag mitt första shift på kliniken, och jag packar för fullt. Matsäck, dricka, scrubs, stetoskop, termometer, anteckningblock, pennor, lås till skåp och lite saker att plugga på om det blir dötid. Frågan är nu.. har jag glömt något?
 
Det kan nog vara allt!
 
Var hundvakt idag till lilla trollet Nira. Mari hade shift så jag  har gått med henne två gånger idag. Första turen blev en springtur i parken. I linne och kortbyxor! Ni anar inte vad varmt det är här. 20 grader i skuggan och strålande sol. 
Kändes skönt att få på sig springskorna igen, 2,5 veckor med förkylning (eller vad det nu var). Passar inte mig alls, jag vill ut, jag vill springa! Men med hot hemmifrån och Mari som med våld skulle gå till läkaren med mig lyckades jag låta bli. 
 
Nira och jag påväg hem från parken
 
Har pluggat obstetrics idag också, börjar förstå mer och mer nu. Gjorde en egen bild av början på ett foster:
Naturbegåvning är bara förnamnet ;) hehe..
 
Sedan har jag varit och letat Halloween saker, och jag har nästan allting nu. Christian och jag tog en paus på sugar.. en affär med allt gott du kan tänka dig: kakor, tårtor, milkshakes, smoothies osv. 
 
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0