Nutriton vs obstetrics

Hej hej!
 
Har suttit och pluggat nutrition idag, och tro det eller ej - det är ganska intressant. Jag har varit väldigt anti nutrition, mest för att jag tycker att det departemanget uppför sig dåligt mot eleverna. Men nu när jag faktiskt ger det en chans så upptäcker jag att det är ganska spännande. 
Dieter till hästar och grisar har jag läst om hittills. Det är lustigt att så fort man hör ordet diet så låter det som att man fösöker gå ner i vikt. I detta fall handlar dieterna ofta om att hålla vikten eller gå upp i vikt. 
Nästa kapitel är om kor, det blir intressant. Jag ska ju ha mina egna kor när jag köper en gård. Några Herford kossor blir det nog. Jag vill nämligen ha egen köttproduktion, det är verkligen en dröm jag har att kunna försörja mig själv och slippa bidra till lidandet av alla kossor som växer upp i stora köttdjursproduktioner. 
 
Så då är det bra att jag lär mig precis vad de bör ha för mat! 
 
Och så har jag obstetrics som vi lär oss att inseminera och allt, all kunskap som behövs för mina egna kossor helt enkelt.
Dock är midterm läsningen till obstetrics inte det minsta intressant.. Nästan så att jag vill gå över till nutrition igen. Läste en slide i obstetrics och bestämde mig sedan för att lägenheten behövde dammsugas. Mamma kommer ju på lördag (:D!) så det ska ju ändå vara fint tills dess. Nu kom jag upp till 20 slides och började sedan på detta blogginlägg. Fy skäms på mig..
 
Bekvämt? Jaadaa!
 
Snart är det Halloween firande! Först fördrinkar hos Stacy, en tjej i klassen och sedan ut till en klubb som heter symbol. Inte varit där förut, men det är säkert bra. Köpte biljetter av en norsk tjej genom den norska föreningen ANSA, det är praktiskt att vara "typ norsk" ibland. 
 
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0