Keep calm and...

God kväll!
 
Så var det måndagskväll igen, och jag har tillbringat en lång dag på Ullö, stordjursklinik. Veckorna går i rasande fart och jag försöker tänka positivt - det betyder ju faktiskt att jag närmar mig målet med stormsteg. Allt hade varit frid och fröjd om det inte vore för de små midtermsen som känns som otrevliga sandkorn som flyger in i ögonen när jag tar mig fram i sådan hastighet. 
 
Näst upp är pathon, kära, kära pathon. Vad jag inte tycker om dig. Du kan ta din necrotized inflammation och septicaemia dit pepparn växer. Tack på förhand :).
 
Hade i alla fall en lite små rolig patho-practical idag där jag faktiskt drog mitt strå till stacken och undersökte small intestines av en häst. Vet ni hur långa tarmar en häst har, man får verkligen en bra uppfattning av det när man måste klippa upp dem - h e l a vägen för att se om det finns något misstänkt i dem.
 
Jag tycker det är lite mysigt att gå upp extra tidigt varannan måndag och förbereda matsäcken för dagen, det känns som att man ska på någon spännande utflykt. Ut på äventyr liksom!
 
I väntan på nästa practical pass
 
Jag och Ingelin arbetar flitigt på tarmarna..
 
 
Och folk tror att "rectal examination" är det äckligaste och värsta vi kan tänkas behöva göra. Jag besparar er beskrivningen av hur tarminehållet såg ut ;). 
 
Lite ponnisar utanför stallarna
 
Som vanligt när jag kommer hem från Ullö var jag totalt slut. Vet inte vad det är med det där stället, men alla krafter är som borta när man sätter sig i bilen påväg hem. Väckte därför hjärnan med en snabb springtur i parken. Det är inte lika bra som Margi eftersom sprinspåret är antingen asfaltsväg eller tillplattad jord. Mina knän och min höft skrek ilsket "jag hatar dig", som trotsiga treåringar, medan min hjärna bockade och bugade tacksamt för initiativet. 
 
Trött Nina
 
Min mycket speciella katt tog alldeles nyss ett språng ner i en papperspåse bredvid sängen. Så kan man göra om man vill..
 
 
 
Åh det kliar i fingrarna att sätta på svtplay och titta på partiledardebatten. Jag älskar verkligen att titta på dem, trots att jag inte är så intresserad av politik egentligen, men partiledardebatter, mmm! Men det får faktiskt vänta. Sömn är viktigare!
 
Sov gott mina fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0