Hänt - del ett

 Hej!
 
Jag har väll en del att "catcha up" på bloggen nu efter dagar av avbrott. Har så mycket att berätta att jag får dela upp det i delar.
 
Börjar med helgen med Lena! Åh vad kul det var att ha henne här :D blev precis som jag föreställde mig, massor av skratt, bra tjejsnack och andra skojjigheter. 
Runt klockan 7 var vi i lägenheten efter att ha mött upp Lena vid flygplatsen. Vi gick alla tre (Christian, Lena och jag) till Karma på Liszt ter (resturang gatan). Åt en god middag och hade det trevligt :) Efter det var det dags för att ladda upp för en kväll på Equus, det vill säga förfest hemma hos James i klassen. 
 
 
Eftersom Equus-club ligger inne på skolområdet fick det bli en snabb sightseeing av skolan också. Är lite intressantare att visa nattetid var man studerar. 
 
Dagen efter gjorde jag frukost, med bröd från bageriet (det är ju så himla bra att ha ett bageri precis utanför dörren).
Vi gick en promenad med Nira och Tino (två hundar) upp till hjältarnas torg (Hösök tere), fortsatte in i parken en bit och sen vände vi. 
 
Sen var det dags för Donau, Vaci utca och vapiano - området vid floden helt enkelt. Visade slottet, gågatan, kedjebron och den lilla marknaden som de hade slagit upp. Vapiano bjuder som vanligt på god mat! Gaah jag kan gå och längta efter smaken på just den maten. 
 
På kvällen blev vi bjudna på våfflor hos Mari. Våfflor, brunost, sylt och glögg - det är vad jag kallar en bra middag det!
 
Mmm!
 
 Efter att våfflorna var uppätna och glöggen tom gick vi till Szimpla. Kändes viktigt att visa denna ytterst speciella klubb som inte går att beskrivas ;). Det var vi, några norrmän och några libaneser.
 
Dagen efter blev det en seeeen frukost, trötta och slitna gamlingar som vi blivit, hehe.. Efter frukosten tog vi en promenad och gick och åt på paprika. 
 
Sen var det dags för Lena att packa ihop sin väska och ta taxin till flygplatsen.. snyft.. Men har haft en riktigt rolig helg! Tack för besöket finaste du! :D Ses snart igen!
 
Kramar <3
...fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0