Fingerprints

Hej hej!
 
Nu får jag passa mig för att begå brott, min hemliga önskan om att råna en bank eller köra olagligt i trafiken har nu krossats. I går var jag tvungen att lämna mitt fingeravtryck till skolan! Men ta det lugnt, det finns en anledning, nämligen för att få tillgång till smådjurskliniken - alltså nyckeln in. 
Kändes lite smått skrämmande att ge ifrån sig sitt fingeravtryck, men man blev så illa tvungen att ställa sig i den där kön och lydigt sträcka fram sitt finger. 
Vi ska dock vara glada att vi inte tillhör tredje året. De får nämligen vara "test-klassen" på nya närvarosystemet där du innan varje lektion måste visa att du är närvarande genom att blippa in dig med ditt fingeravtryck.
Känns så otroligt fånigt när vi betalar så mycket pengar för att få studera här, och de måste "vakta" oss, som att vi är brottslingar. 
 
Efter skolan och identitetskränkningen (haha!) gick Mari och jag till gymmet i byggnaden och körde lite styrka. Har aldrig tränat det förut, men det var helt klart spännande. Idag kan jag inte hitta en del på mina armar som inte värker. Men det är väll så det ska vara. 
Tog en springtur runt Margit idag för att kompensera träningsvärken i armarna til lite andra delar av kroppen.
 
Igår kväll var det middag hos Nina i hennes nya lägenhet. Vilket ställe alltså! Så himla fint, stort och rymligt. Längs upp med takterass större än min förra lägenhet med utsikt över Budapest. Vi åt taccos med kyckling och alla hjälptes åt att laga maten. Många roliga historier som fick folk att vika sig av garv och lite vin på det så blev kvällen verkligen perfekt. 
 
 
Natti natti <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0