Lyxig vardag

Hej!
 
I lördags när mamma landade var jag och hämtade henne på flygplatsen. Det tar exakt 1 timme från dörr till dörr om man åker tunnelbana och buss.
Vi åkte förbi lägenheten och lämnade av bagaget och sedan gick vi bort till Starbuck där mammas favorit kaffe serveras. 
Satt där i några timmar och jag lärde mamma lite saker på hennes nya mobil. Trots att hon bor med två datanördar så blir det ändå jag som får hjälpa henne med teknik prylarna. Som jag först har fått förklarat för mig av min bror. Familjens teknik kedja ;).
 
 
 
Efter det gick vi hem till lägenheten och jag fick lite tid att plugga innan vi fick finbesök. Grannarna från Värmdö spenderade sitt höstlov här i Budapest. Är så märkligt att se personer som jag annars bara träffar i Sverige här i Budapest, blir liksom fel i min hjärna, haha! Vi gick ut och åt på Paprika hela gänget. 
 
Söndagsfrukost i lägenheten:
 
Sen var det dags för mammas födelsedagspresent som hon fick av mig, fish-pedicure på A-List spa. 
Det var en rolig upplevelse. Ett akvarium med fiskar som man sitter med fötterna i, och så rengjorde fiskarna ens fötter. Kittlades lite, men gjorde aldrig ont. Vi blev bjudna på te och kaffe undertiden vi satt där. En halvtimme senare kändes det som att man skrubbat fötterna, utan att man hade gjort dem illa. Samma lena känsla och blodcirkulation, men inga rispor liksom. 
 
 
Med mjuka och lena fötter tog vi oss till Lizst ter för att äta lunch med Christian på Cafe Vian. Jag prövade mig på Chicken paprikash som är Ungerns traditionella mat (förutom gulasch), helt klart godkänd!
 
 
 
 
Som efterrätt gick mamma och jag till Sugar! Och herregud vad man får i sig socker av att vara där, jag tror jag är bakfull av socker just nu. Men det är ju så gott, så det är värt det!
 
 
Middag ikväll? Inte en chans, jag är proppmätt! Haha..
 
Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0