Hemlängtan

Hej!
 
Åh vad jag längtar hem. Jag blev faktiskt mycket förvånad över den lite små deppiga känslan som började smyga sig på. För jag har det ju ändå så bra här, jag kan på riktigt säga att jag trivs här i Budapest nu. 
Men nu har jag varit här i två och en halv månad och jag saknar mitt fina Sverige <3
 
Tittade tillbaks lite i bloggen på bilder från i sommras, det ser så härligt ut. Man behöver få lite perspektiv ibland, behöver se att det som finns där hemma inte bara är en uppgjord fantasi. 
När jag blir frustrerad på skolans klinik eller människor som bara tar energi från en utan anledning, och man nästan (men bara nästan) tänker tanken "vill jag ens göra det här, det är inte ens kul". Så tittar jag tillbaks på bilder från Sverige och tänker med en mycket starkare röst "jag vill och jag ska göra detta! Jag är nästan där!".
Alla energi tjuvar där ute (allt från irritationsmoment i vardagen, dåliga system eller påfrestande människor) är inte så viktiga om man ser till helheten.
 
Igår hade Christian och jag en mysig dag. Först gick vi promenad med en Berner Sennen hund som han är hundvakt till (japp, det blir en sådan också, en irländsk varghund och en Berner. De kommer äta mig ur huset, haha) 
 
 
Efter lite pluggande, med noll procent fokus och låg motivation kom Christian över till mig och vi lagade mat. Två stora grytor och en flygande jacob. Att frysa in alltså, vi var inte så hungriga ;).
 
 
Nu ska jag sätta fart med pluggandet, med en positiv inställning, för det är inte långt kvar tills jag är tillbaks på hästryggen, i ett vitt Sverige med kylig frisk luft! Nedräkningen har börjat :)
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0