Göra schema, följa schemat

Heej!
 
Jag uppskattar verkligen läget på vår lägenhet, precis utanför dörren har vi bageri, fruktaffär, 24/7 shop, postkontor, apotek - ja allt ligger ett stenkast bort från dörren. Så i morse gick jag ner och köpte massa frukt och gjorde iordning en fruktsallad.
 
 
Pluggade hela förmiddagen och vid lunch åkte jag ner till Vaci utca och mötte upp Nina och Ellinor. Nina har hittat en bra resturang som har en stor salladsbuffe. Man fick själv plocka ihop det man ville ha i den, och det fanns verkligen allt!
 
 
Mycket gott! Och trevligt att sitta och snacka en stund och koppla bort examens-stressen som börjar smyga sig på.
Sen var det ju sign in för examerna, men bara två av dem. Jag kan inte säga säkert hur min plan ser ut än, men hittills så består den av:
Immuno 11 dec
Nutrition 17 dec
Toxo 17 jan
 
Lite fler tentor ska pressas in där, men jag har inte fått bekräftat alla datum än. Jag hade hoppats på den 19 dec för min nutrition tenta, men de platserna rök på två sekunder, och jag var för långsam helt enkelt. Alltid efter en sign-in så får jag först en känsla av att jag har fått något bra avklarat, som "yes, bra jobbat, då så! Dags att fira!", och några minuter senare när adrenalinet har lagt sig så kommer en lite mer verklighets baserad tanke "vänta nu, nu ska jag faktiskt göra de här examerna, det är inte bara uppskrivningen till dem som är viktig". 
 
Nu blir det nutrition, nutrition, nutrition fram till jul. Lite immuno i mellan dock, men ska inte fokusera på den allt för mycket.
 
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0