What do we got?

Halloj!
 
Dåligt med blogginlägg på senaste. Pluggar clinical diagnostic inför måndagens examen på Ullö. Provet är uppdelat i en stordjurs del, en smådjurs del och en generell del. 
Det är verkligen ett intressant ämne, då det är första grunden till hur man tar emot och undersöker en patient. 
Ni vet i Greys anatomy när läkarna går fram med stora steg mot en patient och säger "okay, what do we got?" och sen börjar göra olika undersökningar för att "kolla läget". Det är clinical diagnostic det.
Hur kollar du mag- och tarmsystemet, andningssystemet, urinvägarna och så vidare. Viljan att lära sig finns där, men orken hänger inte riktigt med. Min hjärna vill sova och min kropp vill inte sitta vid ett skrivbord. 
 
Övar mina kunskaper på en plastleksakshäst
 
Och om Nattis ligger på skrivbordet kan jag inte låta bli att klämma och känna lite på henne också, till hennes stora förtret. På katter kan man känna båda njurarna, så kunde inte låta bli att undersöka hennes. Och urinblåsan var också lätt att hitta. Och allt i munhålan kollade jag. Och reflexerna. Haha min stackars lilla kisse!
 
Kram kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0