Vända blad

Hej hej!
 
Så var patho retaken gjord och klarad. Herregud vad jag har gjort tentor på senaste tiden. Men nu är alla midterms och labb-prov över för denna termin, och jag kan börja fokusera på examerna i riktiga examensperioden. 
Rensade bort alla gamla papper från skrivbordet, och plockade fram bacteriologin istället. Känns alltid skönt att vända blad och sikta in sig på nästa sak. 
 
Hade nutrition lektion idag, och enda anledningen till att jag går på den är för att det finns en risk för närvarokontroll. Och nu ska ni höra på det underbara systemet som nutrition department har. En lista skickas runt i klassrummet där man ska skriva under sitt namn på. När läraren sen tar in listan räknar han eleverna i klassrummet och sedan antalet namn på listan. Ibland är det folk som skriver upp sina kompisar på listan för att vara snälla. Tre frånvaro betyder nämligen att du måste läsa om hela kursen... Så om det visar sig att det är 45 namn på listan, men bara 40 studenter i klassrummet - då stryker han de sista 5. Vare sig de är där eller inte. Här snackar vi kollektivbestraffning om någon är dum nog att skriva upp en kompis. 
Det är så frustrerande med dessa närvarokontroller, man borde få bestämma själv vilka lektioner som är värda att gå på. Speciellt nu när man börjar bli så stressad över alla stora tentor som kommer.
 
Gick på sista nutrition practicalen idag, ever! Det kändes bra! Dessutom betyder det soooovmorgon för mig i morgon! Härligt, det var länge sen!
 
Kram kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0