Tillbaks på banan

Hej!
 
Är så himla lättad och glad, klarade pathophysion, på första försöket! Provet var uppdelat i två delar, en single-choice del som visas på tavlan och man har 1 minut per fråga och en essay del där alla får ett varsitt topics att skriva om. Jag fick PTH och calcitonin, två hormoner som reglerar Ca och P i kroppen. Trodde aldrig att det skulle gå om jag ska vara ärlig, men det gick!
Nu är jag tillbaks i racet igen. 
 
Har suttit och jobbat med ett dokument de senaste fyra timmarna. För parasitologi midtermet jag har på fredag. Vi ska kunna känna igen massa olika löss, flugor och andra bitande insekter. Inte det lättaste då flugorna ser - enligt mina ögon - exakt lika dana ut.  Ska skriva ut det i morgon och börja plugga som en tok! Har också clinical diagnostic prov och nutrition calculation exam denna vecka. Så härligt när man får paus efter sina examen ;).
 
 
Sitter nu och tittar på ett avsnitt greys anatomy till kvällsmaten. Det är så många klockrena citat från den serien, så jag har lust att skriva ner hela manuset. Men får försöka välja ut de bästa styckerna istället. 
 
"As surgeons we ignore our own needs so we can meet our patients' needs. We ignore our friends and familes so that we can save other people's friends and families, which means that at the end of the day all we really have is ourselves. And nothing in this world can make you feel more alone than that."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0