Sura miner

Hej hej!
 
Ni som inte orkar höra på en gnällig student utan liv kan sluta läsa nu.
Tack till er som fortsätter läsa ;)
 
I måndags sa jag "usch det här är inte min dag", i tisdags sa jag "det här är verkligen inte min dag", i onsdags sa jag "vad är det för fel på den här veckan, det är inte min dag idag heller", och från både torsdagen och idag kan jag helt klart konstatera "det är inte min vecka" 
 
Var ska vi börja, patho midtermet gick åt skogen.. Kul att få en retake när schemat redan är fullproppat som det är. Är så trött på Pathologi department nu, deras idiotiska prov med frågor som inte ens går att hitta i studiematerialet. 
 
Jag pluggar som en galning hela tiden men det känns inte som att jag får någon utdelning av mitt slit. Min hjärna har checkat ut och jag vet inte hur jag ska få den att komma tillbaks när jag bara har tentor, sömnbrist och arga skällande lärare att locka med.
 
I går var det sista clinical på Ullö och vi gick igenom nervous system (väldigt intressant!), och rectal examination. Ni kan ju tänka er vad 90% av alla facebook bilder har varit på de senaste dagarna - elever med sina armar instuckna i rumpan på en häst eller en ko. 
Det tråkigaste med Ullö är som vanligt attityden hos lärarna. Jag försökte vara så delaktig som möjligt i lektionen och svarade på alla frågor jag kunde, men så fort man säger något fel så var men DEN sucken och ett hånfullt skratt, himlande med ögonen och en kommentar som "What? Really, you think that!?"
Det är vid sådana tillfällen man tänker inombords "detta skulle aldrig ha hänt i sverige, då skulle man bli uppmuntrad att försöka svara..".
 
Nervous system examination:
 
Rectal examnination av en kossa:
 
Väntar på taxi hem:
 
Idag har jag bara haft parasitologi labb, den gick bra. Nu ska jag sätta mig och läsa pathophysio till på måndag. Chansen att jag klarar den nu på första försöket är inte så stor, så jag har en inplanerad retake redan nu. Men jag ger det en chans och läser som en galning fram tills dess. 
 
Alltid när jag kommer hem till Sverige och pratar med mina kompisar där så känns det som att jag kliver ur min bubbla som jag lever i här och blir helt chockad av upptäcten hur andras liv är. Deras liv varken står eller faller på nästa examen, precis som att skolan inte är centrum av universum. Just nu är jag alldeles för instängd i den här bubblan och jag skulle verkligen behöva åka till Sverige och lämna min lilla isolerade värld för en stund. Men det har jag inte tid med. 
 
Mer kaffe, energidryck och mindre sömn är medicinen för en lyckad tentaperiod ;) Eller hur var det nu? 
 
Har ett stort "plåster" på vänster axeln, skulle önska att det innehöll koffein, men tyvärr är det bara smärtstillande. Min skadade axel (som jag dragit av en muskel i) plågar mig som bara den, skickar smärtsamma strålar ner i hela armen. Inte nog med det så har hela högersidan låst sig, (nacke och axel) pågrund av att jag sovit konstigt i natt. Drömde att jag hade brutit axeln och vaknade och var helt övertygad om att det inte varit en dröm. Hade dock bara en "transdermal patch" i mitt skåp, så det blev vänster axeln som fick turen att bli omplåstrad. 
 
Dags för plugg! Detta är den klassiska pluggfrisyren: 
 
Kram kram till alla tappra läsare som orkade igenom detta blogginlägg ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: D

Du hade din arm i en ko, armbågsdjupt... det är därför veterinärer inte får behandla människor !

2013-05-03 @ 21:22:40
Postat av: Jenny

Du är jätteduktig! :) Håll ut!

2013-05-03 @ 23:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0