Status praesens och förväntningar

Hej.
 
Status praesens för mig kan väll liknas med halvdöd. Åh vad jag inte vill göra min tenta i morgon. Om jag lyckas ta mig dit det vill säga. Idag har jag bara orkat några meter från sängen åt gången. 
Det suger att vara sjuk! Och när man är 22 år och sjuk innebär det också att du får ta hand om dig själv, du är den enda som tycker synd om dig själv och behöver du något får du lösa det själv. 
 
Kanske är det vettigt att komma till insikt med att andra människor inte gör som du förväntar dem att göra. Man bör inte ha höga förväntningar på sin omgivning. För med höga förväntningar följer oftas besvikelse. Så jag har bestämt mig för att sluta förvänta mig saker av andra, jag ska från och med nu hämta stöd och energi från mig själv. Så allt över det bara räknas som ett "plus i kanten". Det är dagens kloka ord till mig själv. 
 
Hjärtliga hälsningar från en sjuk veterinärstudent
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0