Nonsense

Hej hej!
 
Just hemkommen från en intressant morgon på skolan. Egentligen kan man inte kalla den intressant, eftersom skolan var precis som min skola alltid är. Jag började morgonen med att gå upp klockan 6, pluggade inför min clinical diagnostic retake labb som jag missade när jag var hemma i sverige och jobbade på Bagarmossen. Strax innan 8 begav jag mig till skolan. 
 
Pratade med några studenter i skolan som också skulle ha retake, men för en annan labb. Jag insåg då att det måste ha blivit ett missförstånd mellan mig och den kvinnliga läraren. Därför gick jag raka vägen fram till den manliga läraren som skulle hålla i retaken och sa med min absolut gladaste sötaste röst:
"Hi, I was gonna have my retake today, but i realize now that it is probebly the wrong time or day"
Han vänder sig mot mig och säger "What!", med en förbannad röst. Jag fortsätter lika glad och vänlig "I have a retake for another practical, is it possible to just write the test with you"
"This is NONSENSE! What is your problem!?" 
"Im so sorry, i know this isnt my right practical, i can come back later maybe?"
"You are wasting my time, find the teacher that told you you could come this time, this is just nonsense!"
"I know, im very sorry, i will find the other teacher"
"GO AWAY! Go out from this room!"
 
Varför är det alltid jag som råkar ut för dessa raseriutbrott. Har jag ett "snälla skäll ut mig och hata mig"-uttryck i ansiktet eller vad? 
 
Det är inte mitt fel att informationen från skolan är så bristande. Väntade en timme i skolan och fick sen göra labben i alla fall. Först ett skriftligt prov, sen en snabb genomgång hur man öppnar munnen på en katt eller hund, hur man känner urinblåsan och var man hittar njurarna. Nu var den ur världen i alla fall. 
 
 
Tröstar mig själv med en tallrik yoghurt, banan och jordgubbar. Sen blir det parasitologi plugg och nutrition calculation övningar inför i morgon. 

 
Jag tänker i alla fall inte dras ner av denna sura skola, jag tänker fortsätta vara glad och positiv, ställa frågor och svara vänligt på tilltal. De kanske blir botade från sin bitterhet med lite kärlek. 
 
<3 till er från mig och Nattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0