Check, check, check

Hej!
 
Och så var denna skolvecka slut, flera prov gjorda och förhoppningsvis alla klarade. Parasitologi midtermet idag gick bra, är nöjd med min insats även om jag tycker att läraren var lite snål med mitt betyg.
Provet fungerar så att när du kommer in i provsalen får du en liten låda, där i ligger två stycken mikroskåp-slides, en liten glas "flaska" med en död insekt i och 5 bilder. Ditt jobb är att identifiera dessa små kryp och tala om det för läraren, tillsammans med en liten beskrivning till varför det är just Musca autumnalis du ser och inte någon annan fluga. Så enkelt var det, eller inte :P men det går!
 
När det provet var avklarat gick jag upp till bibblan och satt och panikläste nutrition calculation inför provet som skulle starta några timmar senare. Har ingen vidare förståelse för de där uträkningarna, men hoppas att jag kunde skrapa ihop lite poäng med mitt "lite plus där, lite minus där, dela med det talet, och på med en enhet på slutet".
 
Det här är nutrition department i ett nötskal
Under lektionen: "om du ger en häst ett äpple och ett päron, hur många frukter har du då gett till hästen?"
På provet: "hästen väger 600 kg, den äter två tredjedelar av ett äpple med 25% torrsubstans, tillsammans med detta betar den gräs under 4 timmar i normal hastighet, den behövda andelen foder är 7.3 +/- 1, räkna nu ut TDN och ange det sedan i gram" 
 
Okej det där var ingen riktig fråga, men typ sådär kändes det. 
 
I bibblan:
 
Studenter som väntar på att skriva examen, och jag lekte paparazzi:
 
 
 
 
Nu har jag i alla fall betat av en del på min examens lista, och finputsat den lite. Som present till mig själv la jag in bacteriologi examen på min födelsedag, grattis kära hjärna! Här har ni i alla fall slutresultatet:
 
13 maj - Pathology midterm retake
21 maj - Bacteriology exam
27 maj - Clinical diagnostics exam - large animal
30 maj - Clinical diagnostics exam - small animalgenerall written part
10 juni - Pharma written exam
18 juni - Pharma oral exam
20 juni - Immunology exam
28 juni - Surgery exam - sen hem! :D
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0